Tuesday 30 August 2011

Høst

Åkeren er gul og fin 
 Høstblomstene skal i krukker...
 ....og løker i jorden
Herlige røde rognebær!

Nå er august inne i sine siste dager og høsten like rundt hjørnet. De siste ukene har bydd på ustabilt vær, med både regn og sol, så det er ikke så lett på planlegge. Vi skulle malt boden, men har ikke vært så mange dager med sol etter hverandre, så den er bare halvveis ferdig. Det ser heldigvis bedre ut denne uken, så får nok bare henge i!! Tror det er en og annen bonde som også venter på fine høstdager med oppholdsvær slik at de får tresket de gule åkrene....

Har noen blogginnlegg som jeg planla i sommer, men da det ikke føltes helt naturlig å skrive om sommer, sol og lykke, har jeg ventet litt og så glemt det helt bort. Derfor kommer det noen sommerlige innlegg nå på tampen ;) Har nemlig noen tips fra turen til Skåne!!

Nå skal jeg ut i det deilige høstværet og ordne i hagen. Håper jeg rekker å male litt også, men ikke bare lett med to små hjemme......  :) Ha en god dag!


4 comments:

Åshild - prydeligbloggen said...

Er det ikke deilig å bo på landet?!

Jeg har faktisk ikke sett avvisa med mannen i sjøl! :)

Åshild - prydeligbloggen said...

og... i dag var pappa på forsiden, hehe. Fin dag til deg også!

Landcharm said...

Hei!
Skjønner at vi har hatt omtrent de samme regnbygene de siste dagene. Vi har fått kornet inn, men syntes det er veldig synd med alle som nå venter. Et elendig vær i august også - nå må det snart blir litt bedre! Ønsker deg en fin uke videre. Artig å kikke innom deg.

an-magritt said...

Hei du fine. Så herlige ord inne hos meg. Det varmer og gleder masse!

Fantastiske fine bilder du viser. Å bo på landet er deilig!

Ha en fin dag, du fine!
Klemmeklem