Tuesday 29 March 2011

Detaljer fra kjøkkenet

Vi har fått noen spørsmål om vårt kjøkken, derfor legger jeg ut et informasjonsinnlegg med fakta om kjøkkenet. Håper det kan være til hjelp for noen som driver med kjøkkenplanlegging! Vi har kjøpt alt fra Marbodal gjennom BorohusHer  kan dere se hva som er med i standardhus fra Borohus. Vi byttet ut en del av det som var standard bl.a lukene, vasken og hvitevarene. 

Kjøkkenet kommer fra Marbodal og innredningen heter Koster vit
Benkeplaten er massiv, oljet ek 
Vasken er fra Intra og blandebatteri fra Mora. Begge kjøpt gjennom Marbodal.
Knottene er fra House Doctor og er kjøpt hos Home & Cottage

Hvitevarene kommer fra Siemens
På tegningen så det slik ut...
...og det her er resultatet!

Vi er veldig fornøyde med vårt kjøkken!. Det er selvfølgelig alltid småting som man kanskje hadde gjort annerledes i dag som f.eks skulle jeg ønske vi byttet krana til en med mer "gammeldags" utseende, men det er ikke noe stort problem! Er mye å tenke på under planlegging av kjøkken, så ikke lett å få med seg alt! Nå gleder jeg meg til vi får opp litt hyller og ting på veggene! 

På spørsmål om vi er fornøyde med benkeplata, så er det JA! Jeg grua meg til å ha olja plate, men det har gått veldig bra. Er fort gjort å olje den. Hittil har vi bare brukt den olja som fulgte med, men når den flaska er tom, har jeg tenkt å kjøpe olje med litt hvitt i, slik at ikke plata blir så gul. 

Håper dette innlegget har vært til hjelp for noen der ute :) 
Ha en god tirsdag!!

4 comments:

Siren said...

Så flott kjøkken!
Sånt kjøleskap vil jeg også ha :)

Familiene Buer Buer og Kolnes said...

Veldig flott kjøkken!!
MÅ snart komme på besøk til dere igjen ;)
klem Carina

Jansson bygger hus said...

Siren: takk! Ja vi er veldig fornøyde med det. En frysedel og en med kjøleskap.

Carina: Ja det MÅ du :) Kanskje vi skulle ta påskebordet(har vel hørt om det?) med jentegjengen hos meg? :) Klem

Anines hvite verden said...

Flott kjøkken! Har deg blandt mine favoritt blogger ;) Koslig blogg!
Ha en finfin dag onsdag! Klem Anine